De Flakkeese Dagen is het langst bestaande en bekendste jaarlijkse popfestival op Goeree-Overflakkee en daarmee het belangrijkste evenement van de popstichting Jailhouse. Het unieke van de Flakkeese Dagen is dat alle bands afkomstig zijn van of een duidelijke binding hebben met Goeree-Overflakkee. In 1989 voor het eerst gehouden op een vrijdagavond in het toenmalige Jailhouse-gebouwtje met 7 bands en 125 bezoekers, vandaag de dag een tweedaags festival in twee tenten met bijna 30 acts en goed voor 2000 bezoekers.

16-04-2020 — FLAKKEESE DAGEN 2020 AFGELAST!!!

Beste Jailhouse vrienden,

Met pijn in ons hart laten we jullie weten dat ook Jailhouse niet ontkomt aan de gevolgen van de corona crisis en dat wij hebben moeten besluiten om de Flakkeese Dagen 2020, die op 17 en 18 april gehouden zouden worden, NIET door te laten gaan. De door de regering afgekondigde maatregelen zijn sowieso van kracht tot 6 april en wat er daarna gaat gebeuren is uitermate onzeker. Er rest ons dan ook geen andere mogelijkheid dan de FD 2020 af te gelasten. In de komende tijd gaan we ons beraden over een eventuele alternatieve datum later dit jaar. Met de totale onzekerheid over het verloop van de corona uitbraak is daar op dit moment echter nog geen zinnig woord over te zeggen. Zodra dat wel het geval is laten we jullie dat uiteraard meteen weten via de bekende kanalen. Reeds aangeschafte kaarten blijven geldig voor een eventuele uitgestelde editie van de FD 2020.

Voor nu is het vooral een kwestie dat we met zijn allen zo goed als mogelijk door deze crisis komen en dat we daarbij de juiste prioriteiten stellen. Dus: doe voorzichtig, help elkaar waar mogelijk en probeer je niet te verliezen in blinde paniek met alle rampzalige gevolgen van dien. Wij wensen iedereen heel veel wijsheid en sterkte in deze barre en bizarre tijden en we hopen dat we weer heel snel het normale leven met alle leuke dingen (zoals bv de Flakkeese Dagen) op kunnen pakken.

We’ll be back!

Het bestuur Poppodium Jailhouse en organisatie Flakkeese Dagen