triple concert

zaterdag 23 februari

Drie knalharde hardcore punkbands zullen het JAC deze avond op zijn grondvesten laten schudden! Achtereenvolgens spelen:

TO LIVE AMONG WOLVES
Met de live hardcore punkscene in Zeeland als hun geboortegrond en de wens om een nieuw geluid te creëren, brengt To Live Among Wolves muzikanten met verschillende achtergronden samen. To Live Among Wolves speelt een schurende maar gepolijste stijl van hardcore die niet aan typische genres voldoet. Daardoor breken ze de lijn tussen berekend en chaotisch. Met lyrische thema’s over materialisme, persoonlijke strijd, actuele gebeurtenissen, politiek en religieuze thema’s, brengt To Live Among Wolves een nieuwe soort veelzijdigheid met zich mee.

Hun debuut EP living.losing komt dit najaar uit op Smithsfoodgroup en NoseBleed Records. To Live Among Wolves hoopt hiermee de wereld een nieuwe manier te laten zien om emoties te ervaren.

Verwacht een combinatie van harde riffs en gepassioneerde melodieën met een boodschap vanuit het hart!

TAKE NO PRISONERS
De gepassioneerde jongeren van TAKE NO PRISONERS zijn in 2016 zonder enige terughoudendheid de bühne opgegaan. Met hun uitgesproken opvattingen over sociale aangelegenheden en met persoonlijke verhalen confronteren ze je met alledaagse worstelingen met behoud van een positieve houding. Naast de nogal zware thema’s die voorbij gaan in hun muziek, is TNP een rauw onvoorspelbaar beest als het gaat om hun geluid.
De Amsterdamse outfit kan het beste worden omschreven als Melodic Hardcore en Post-Hardcore in mainlines, met invloeden van Emo en zelfs tinten van Youth Crew Hardcore die gemakkelijk te vinden zijn. Welk labeltje je ze ook geeft, de band ademt een intense energie, zoekt rechtstreeks contact met iedereen in de kamer en is heel eerlijk en open over wat hen bezighoudt, wat hun sets vaak tot een emotionele achtbaanrit maakt.

RITES
Rites is een vijfkoppige hardcorepunkband uit het zuiden van Nederland. Ze spelen energieke hardcore songs met een punkrock-twist. Hun eerste EP werd uitgebracht op Brainwreck Records in februari 2014. Tweede EP ‘Inner Plagues’ zag het licht in september 2015. In november 2017 bracht Rites hun 3e EP ‘Misery is Company’ uit op vinyl (Smithsfoodgroup DIY and Cult Culture) en op tape (Nosebleed records). De 5 liedjes geven uitdrukking aan Louisa’s frustraties en gevoelens over het leven in de verpeste wereld van vandaag, wat de mensheid ook behandelt met dieren en planten, of hoe mensen misbruik van elkaar maken; hoewel er zit ook een beetje hoop in de liedjes.
Rites noemt Strike Anywhere, Bane, Cruel Hand, Mouthpiece, Paint It Black, The Distillers, CroMags en Dag Nasty als hun invloeden, terwijl ze in niets als een van hen klinken, kun je goed merken hoe het luisteren naar die bands hun rol heeft gespeeld in het definiëren van hun eigen unieke en authentieke geluid.

Aanvang: 22:00 uur

Zaal open: 21:00 uur