online kerstbingo

Zaterdag 26 december

Al jaren is het op tweede kerstdag een traditie in Jailhouse: het kerstdiner en aansluitend de hilarische kerstbingo! Helaas gooit corona roet in het kerstdiner en kan dit, net als alle andere Jailhouse evenementen eerder dit jaar,  geen doorgang vinden. Voor de bingo ligt het net even wat anders: we kunnen weliswaar niet met z’n allen bij elkaar in het JAC gezellig met de bingokaarten aan de gang maar in deze tijden van Zoom- en Teams-vergaderingen proberen we d.m.v. een online variant toch nog een beetje van de Jailhouse kerstbingo traditie in ere te houden.

Wat heb je nodig?

Een computer, laptop, tablet of smartphone met een stabiele  internetverbinding, camera en microfoon.

Hoe werkt het?

Als je mee wil doen aan de online kerstbingo moet je je aanmelden door een mailtje te sturen naar: info@popstichtingjailhouse.nl Tijdens de bingo gaan we drie rondes spelen. Een boekje met 3 kaarten (voor elke ronde 1) kost € 5,– Laat in je mailtje weten met hoeveel boekjes je mee wil spelen en vermeld daarbij ook het nummer van je smartphone. Je krijgt dan van ons Tikkie om het verschuldigde bedrag over te maken.

Als we je betaling ontvangen hebben krijg je via mail of Whatsapp de door jou gekochte bingokaarten digitaal opgestuurd. Dat worden dan foto’s of scans van de originele bingokaarten. De originelen blijven bij de organisatie ter controle als er een bingo valt. Ieder boekje bingokaarten krijgt een uniek volgnummer zodat we precies na kunnen gaan welk boekje bij welke deelnemer hoort. Zo kunnen we snel handelen en meteen controleren als iemand een bingo meldt.

Bingomaster Rico leidt de online bingo vanuit zijn eigen huis. We doen dat in Teams, een veelgebruikte applicatie voor online vergaderingen. Teams is van Microsoft en staat op veel apparaten als onderdeel van Microsoft 365 al standaard geïnstalleerd. Je kunt echter ook zonder Teams installatie deelnemen via de browsers van Microsoft Edge of Google Chrome.

Voor we gaan beginnen krijg je van ons een link naar de online vergadering/bingo. Klik op de link en je komt dan in een scherm waar je kan kiezen op welke manier je aan de vergadering (in dit geval dus bingo) wil deelnemen: via de Teams applicatie of via de browser. Als je die keuze gemaakt hebt word je toegelaten en wijst de rest zich eigenlijk vanzelf. Rico zal voor aanvang van de bingo ook nog via de vergadering de spelregels voor de bingo en het gebruik van Teams nader aan de deelnemers uitleggen.

De prijswinnaars krijgen hun gewonnen prijzen thuis bezorgd. De prijzen zijn allemaal afkomstig uit de rijke voorraden van Goed Voor Goed en weten allemaal dat daar al heel wat juweeltjes vandaan gekomen zijn!

Meedoen dus! Geef je op via info@popstichtingjailhouse.nl  Kosten voor deelname aan de online kerstbingo bedragen € 5,– per boekje à 3 kaarten.

Kosten deelname kerstbingo: € 5,– per boekje van 3 kaarten

Aanvang bingo: 21:00