RITES

DIY, 80’s nostalgia, vinyl en snelle gitaren: dat is Rites. Met vier releases inclusief het recent uitgebrachte No Change Without Me en meer dan 120 optredens in binnen- en buitenland op haar naam schuwt de vijfkoppige hardcorepunk formatie niet voor een uitdaging. Rites is eigenwijs en heeft wat te zeggen over de huidige staat van de wereld. Invloeden van The Distillers, Dag Nasty en Drug Church komen samen in high energy hardcore met een punkrock twist.

Sinds april 2022 versterkt Frank Mastenbroek (ex-Charades) de band. In mei 2023 bracht Rites No Change Without Me uit via Shield Recordings (EU), Engineer Records (UK) en Sell The Heart Records (US). Met deze release verkent Rites nieuwe geluiden, invloeden en structuren.

terug naar het FD programma

Zaterdag 13 april tent 2