De Flakkeese Dagen is het langst bestaande en bekendste jaarlijkse popfestival op Goeree-Overflakkee en daarmee het belangrijkste evenement van de popstichting Jailhouse. Het unieke van de Flakkeese Dagen is dat alle bands afkomstig zijn van of een duidelijke binding hebben met Goeree-Overflakkee. In 1989 voor het eerst gehouden op een vrijdagavond in het toenmalige Jailhouse-gebouwtje met 7 bands en 125 bezoekers, vandaag de dag een tweedaags festival in twee tenten met bijna 30 acts en goed voor 2000 bezoekers.

13-11-2021 — INSCHRIJVING FLAKKEESE DAGEN 2022 IS GEOPEND!

Ondanks dat de situatie rond corona onveranderd ingewikkeld en onvoorspelbaar is hebben we besloten om de inschrijfprocedure voor de Flakkeese Dagen van 2022 gewoon van start te laten gaan. Het is de bedoeling om de 31e editie van ons mooie festival plaats te laten vinden op vrijdag 22 en zaterdag 23 april 2022. Of dat daadwerkelijk gaat gebeuren en zo ja, in welke vorm, dat is iets waar ook wij op dit moment nog geen zinnig woord over kunnen zeggen. Definitieve keuzes over wel of niet FD 2022 zullen we later moeten maken. We buigen ons momenteel over alle mogelijke scenario’s en ja, daarbij moeten we helaas ook rekening houden met opnieuw een afgelasting. Voorlopig gaan we echter uit van een positiever beeld en daarom kunnen we bij deze de inschrijfperiode voor de Flakkeese Dagen 2022 officieel voor geopend verklaren!

Net als bij de voorgaande edities zijn we ook dit jaar weer op zoek naar bands en DJ’s met een Flakkeese connectie. Je kunt als artiest deelnemen aan de Flakkeese Dagen als je voldoet aan de volgende voorwaarde: Minimaal één bandlid moet woonachtig zijn op Goeree-Overflakkee. Voor mensen die het prachtige eiland verlaten hebben maar in het verleden als inwoner van Goeree-Overflakkee actief als muzikant hebben deelgenomen aan eerdere edities van de Flakkeese Dagen maken we een uitzondering. Deze muzikanten zijn welkom met hun “niet-Flakkeese” band maar we laten daarbij wel meewegen in hoeverre de desbetreffende muzikant nog betrokken is bij de Flakkeese popscene. Deze afweging wordt gemaakt door  de programmeurs van de Flakkeese Dagen.

Wil jij met je band/act spelen op de Flakkeese Dagen ga dan via de link onder dit bericht naar het inschrijfformulier en vul het vóór zondag 9 januari 2022 in!

Als je inschrijving in goede orde is aangekomen ontvang je een bevestiging.

Organisatie en programmering Flakkeese Dagen.